Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року

Ще рік тому ми вивчали правила раціонального прибирання Марі Кондо та філософію шведського «передсмертного» наведення ладу, а вже цьогоріч пандемія принесла нам новий тренд організації простору – клаттеркор. З’ясовуємо, в чому він полягає та чому став хітом соцмереж. 

Зовсім нещодавно ми розповідали про коттеджкор – естетику сільського способу життя, яка стала популярною під час карантину. Так от клаттеркор – її «двоюрідна сестра», що вітає захаращеність оселі речами і є повною протилежністю мінімалізму в інтер’єрі, який багато років панував в соцмережах як зразок оформлення стильного житла. 

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 1

Ситуацію змінив (як і багато іншого цього року) тотальний карантин. Коли пандемія зачинила нас всіх у домівках, виявилось, що лаконічні оселі насправді не надто придатні до життя і окрім стильних фото мало чим радують своїх господарів. Як стверджують психологи, ізоляція пройшла набагато легше для тих, хто проводив її в оселі, наповненій речами, спогадами та затишком, який створюють нагромадження різноманітних дрібничок.

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 2

Серед американських жителів великих міст ще однією традицією карантинного періоду, що призвів до клаттеркору, став обмін уживаними речами. Люди просто зносили непотрібні або набридлі меблі та предмети декору у визначенні для цього місця (зазвичай поряд з будинком), аби хтось міг дати їм нове життя у своєму домі, натомість позбавившись від свого мотлоху. Експерти кажуть, що така звичка стала хорошою тенденцією в економії бюджету в скрутні часи, а також чудовим способом усвідомленого споживання. 

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 3

«Пандемія змусила нас переоцінити те, що ми маємо, краще використовувати предмети та простір, а також побачити їх реальне значення, часто вперше», – каже Дженніфер Говард, авторка книги «Безлад: невпорядкована історія». 

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 4

Не дивлячись на те, що видання Buzzfeed називає клаттеркор «нічним жахіттям Марі Кондо», цей напрямок оформлення оселі все ж не про суцільний безлад з хаотичним накопиченням речей, а про естетику максималізму, де для стильної картинки в інстаграмі також є свої правила. 

Відсутність чистих ліній та простору 

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 5

На противагу звичному скандинавському мінімалізму, клаттеркор не вимагає дотримуватись симетрії, чистих витриманих ліній в оформленні інтер’єру та й взагалі залишати хоч якийсь вільний простір. Навпаки, «королеви» клаттеркору демонструють свою майстерність тоді, коли можуть використати кожен вільний куточок чи шматок стіни в кімнаті. 

Завішані стіни

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 6

Клаттеркор не терпить порожніх стін в оселі! В його концепції будь-яка стіна – неважливо, в спальні, коридорі, на кухні чи навіть у ванній кімнаті – створена для того, аби її прикрашали картини, постери, сувеніри, художні вироби дітей. Саме це, як стверджують знавці, надає квартирі настрій, характер та обличчя. У філософії клаттеркору вітається, коли переступивши поріг домівки, одразу можна зрозуміти, хто саме тут живе – якого віку господарі, ким вони працюють, чим захоплюються. 

Велика кількість рослин

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 7

Аби зробити повітря в заставлених оселях свіжішим, а простір – більш живим, прихильники нового тренду не шкодують рослин у декорі. Найкреативніші з них знаходять навіть незвичайні місця для вазонів – скажімо, під стелею чи на книжкових полицях. 

Все напоказ

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 8

В той час, коли адепти лаконічного житла усі зайві деталі та побутову техніку намагаються сховати за стінами, шафами, додатковими панелями, у любителів клаттеркору все повинно бути на очах та під рукою. Тому вони дозволяють собі навіть одяг не ховати у гардеробні, а використовувати для цього пересувну вішалку. 

Книги 

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 9

Окрім естетичного боку, філософія клаттеркору каже про те, що житло повинно бути не лише красивим та фотогенічним, але й таким, у якому вам самим буде не нудно (особливо, якщо в ньому раптом доведеться провести кілька тижнів на одинці в ізоляції). Тому нагромадження книг та музичні платівки – своєрідний мастхев для тих, хто хоче наслідувати тенденцію. 

Вінтажні речі 

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 10

Оскільки клаттеркор – це здебільшого атмосфера та емоції, важливо оточити себе речами, які несуть в собі сенс та історію. Тому антикваріат, сімейні реліквії, вінтажний декор, дрібнички, привезені з подорожей – все це точно зробить оселю гостиннішою.

Функціональність

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 11

Ще одна умова клаттеркору полягає у тому, що жоден шматок простору будинку не повинен простоювати дарма. Будь-якому кутку, навіть під сходами, можна знайти застосування та облаштувати там затишне місце для роботи чи дозвілля.  

Різноманіття кольорів 

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 12

Повторимо ще раз, аби засвоїти – клаттеркор не терпить жодної охайності та лаконічності в обережній біло-сірій гамі. Тому закликає набратись нарешті сміливості та дозволити собі розфарбувати домівку у яскраві кольори, причому не дуже розмірковуючи на тим, як все це буде поєднуватись з меблями та декором. Тут важливо керуватись не логікою, а відчуттями. 

Затишок  

Клаттеркор: як естетика безладу стала новою філософією 2020 року 13

Головне у клаттеркорі – відчуття затишку. І на це потрібно орієнтуватися, витримуючи ту саму ідеальну границю в оздобленні оселі – аби вона була не надто захаращена та не кричала про господаря із синдромом Плюшкіна. Але, з іншого боку, аби була наповнена індивідуальністю та приємним настроєм, та не нагадувала красивий, але бездушний буклет реклами інтер’єру. 

23-59