Исследование: бренды тратят на инфлюэнсеров миллиарды

Исследование: бренды тратят на инфлюэнсеров миллиарды

Исследование: бренды тратят на инфлюэнсеров миллиарды 1

Глобальное помешательство брендов на популярных блогерах уже, к сожалению, выходит за рамки разумного. Если ранее компании доверяли только проверенным инфлюэнсерам, то сейчас готовы тратить деньги на любого, кто может похвастаться большим количеством подписчиков в Instagram. 

Эксперты портала Business of Fashion провели исследование и выяснили, что сотрудничество с фейковыми инфлюэнсерами в этом году обойдется корпорациям в 1,3 миллиарда долларов.

Совместно с компанией по кибербезопасности Cheq и Университетом Балтимора специалисты также вычислили, что в этом году маркетологи потратят около 8,5 миллиардов долларов на рекламу, а в 2020 – целых 10 млрд. Часть этой суммы, порядка 1,3 миллиарда, получат поддельные лидеры мнений, которые покупают подписчиков, комментарии и лайки.

Главная проблема заключается в том, что бренды, несмотря на накрутки, охотно с ними сотрудничают. Ведь в то время, как пост Ким Кардашьян стоит от 300 тысяч долларов, среднестатистический блогер просит около 12 тысяч за публикацию.

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

Influencer fraud a billon-dollar problem. Whether it’s buying followers or hiring “click farms” to like or comment on posts, this problem will cost advertisers $1.3 billion in 2019, according to a study by the cybersecurity company Cheq and the University of Baltimore. That figure is projected to grow to $1.5 billion next year. It’s an intractable problem that has swelled along with the wider #influencer economy, despite the best efforts of #socialmedia platforms, brands and cybersecurity experts. Marketers this year will spend $8.5 billion on influencers, according to Mediakix, which forecasts that spending to hit $10 billion next year. Stories about influencers who buy #followers and automate their online presence in order to inflate their social media numbers cause scepticism amongst consumers who look to influencers for shopping suggestions. It also erodes the confidence of brands that believe they are getting what they’ve paid for. The tactic of buying followers isn’t just common — it’s also incredibly easy. Although #Instagram has claimed it purged many fake accounts from the platform, and continues to do so, the industry for buying fake followers is thriving. Roberto Cavazos, a University of Baltimore professor and economist who was commissioned by Cheq to write the report, believes 50 percent of engagement levels on sponsored content is fake. He notes that influencer fraud will likely continue to grow as the market becomes more complicated with the rise of micro-influencers and nano-influencers, who brands hire by the dozen to promote products to niche audiences. What can brands, advertisers and the social media platforms themselves do to tackle the issue? Weigh in below and read the full story at businessoffashion.com [Link in bio] 📷: @shutterstock

Публикация от The Business of Fashion (@bof)

 

23-59