fbpx

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму

Facebook-спільнота жартує: якщо цього місяця пост не містить слово “Clubhouse” – значить, це не актуальний пост. І в цьому є велика доля правди – мобільний додаток  Clubhouse став головною темою обговорення в лютому, причому як на міжнародних платформах, так і в російсько- та україномовних ЗМІ. Найпрогресивніші представники креативних індустрій вже ведуть там свої шоу, а бренди масово переходять, щоб освоїти новий вид комунікацією з аудиторією. Невже Clubhouse дійсно стане головною соцмережею найближчих років, змістивши на задній план Instagram, Twitter, TikTok та Facebook?

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму 1

Що це таке

Clubhouse – це соціальна мережа, де люди можуть спілкуватись лише голосом. Сама назва мережі дає аналогію з “будинком”, де ви можете ходити по різним “кімнатам”- чатам, і слухати різні бесіди або ж брати в них участь. Крім того, назва Clubhouse відсилає до певного клубного зібрання, куди потрапити може не кожен. Справді, сьогодні Clubhouse є закритою для широкої публіки мережею, долучитись до якої можна лише за допомогою знайомих, у яких вже є доступ до “будинку”. Додаток на даний момент є тільки для пристроїв з iOS.

Хто створив 

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму 2
Пол Девісон і Роен Сет

Соцмережа була створена менше року тому – навесні 2020 року. Clubhouse вигадали випускники Стенфордського університету Пол Девісон і Роен Сет. Уже в січні 2021 року додаток оцінювалося в мільярд доларів. Творці підкреслюють, що одним з головних принципів платформи є “щире спілкування та самовираження”.

Як потрапити 

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму 3

Хоча автори мережі обіцяють зробити її в майбутньому відкритою, поки що туди можна потрапити у два способи: отримати запрошення від вже зареєстрованого користувача або подати заявку на реєстрацію і дочекатись, коли хтось зі списку контактів, вже зареєстрований в Clubhouse, схвалить заявку. Для цього потрібно, аби ваші номери телефонів були в контактах один одного. 

Зробити це не так просто, так як кількість користувачів там все ще обмежена, і нелегко знайти знайомого, який надіслав би вам бажаний інвайт. Тим більше, що нові користувачі мережі мають можливість прислати його лише трьом знайомим. Саме тому найбільш підприємливі винахідники вже знайшли спосіб, як на цьому заробити та продають інвайти через інтернет. На українській платформі OLX ціна на них варіюється від 150 до 15000 грн. Саме атмосфера загадковості та обраності підігріває інтерес до сервісу та примушує користувачів платити гроші за інвайти. На цю тему, до речі, не забарились дотепні інтернет-меми. 

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму 4

В чому суть 

Все спілкування в Clubhouse відбувається в реальному часі і тільки в аудіоформаті, на платформі немає жодної можливості спілкуватися письмово. Користувачі комунікують в так званих “кімнатах” – аудіочатах, які можуть бути публічними або закритими. В кімнаті є модератори, спікери і слухачі. Останні не можуть брати участь в дискусії, поки не використовують функцію “підняти руку” і не будуть схвалені модератором – і тоді перейдуть в статус спікерів. 

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму 5

Більшість відкритих для публіки “кімнат” в Clubhouse присвячені конкретній темі, яка позначена в її назві. Користувачі можуть знайти цікаві для них дискусії за темами, а також бачити, в яких кімнатах знаходяться люди, на яких вони підписані.

“Кімнати” з цікавими темами користувач може знайти через пошук в додатку, або перегорнувши свою стрічку – вона персоналізована: формується відповідно до списку інтересів, зазначених при реєстрації, і показує “кімнати”, в яких беруть участь ті, на кого підписаний користувач. До кожної “кімнати” може приєднатися до п’яти тисяч чоловік. 

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму 6

Участь в “кімнатах” можна планувати заздалегідь. У додатку є календар. З кімнати можна піти по-англійськи з допомогою кнопки “піти тихо” і про це ніхто не дізнається. Додаток не акцентує увагу на відключення людини від кімнати: немає жодних звукових і візуальних сигналів.

Теми обговорення в Clubhouse можуть бути різними – від фанатських теорій любителів Гаррі Поттера до серйозних дискусій маркетологів чи кінематографістів, що вирішують нагальні проблеми індустрії. 

Знаменитості в Clubhouse 

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму 7

Поширив інтерес до мережі підприємець Ілон Маск, адже все, до чого він торкається, набуває широкого розголосу. Творець Tesla анонсував свій виступ в Clubhouse у себе в твіттері, де в нього 46 мільйонів підписників. В результаті бажаючих послухати мільярдера було стільки, що запис його розмови довелось викласти на YouTube, хоча формально це заборонено правилами сервісу. Виключення було зроблено тому, що “кімната” на п’ять тисяч людей просто не могла вмістити всіх бажаючих. Але зрештою це виключення пішло на користь мережі і про Clubhouse заговорили буквально всі! 

Згодом популярності соцмережі додав і засновник Facebook Марк Цукерберг, вслід за яким приєднались Опра Уінфрі, Джаред Лето, Дрейк, Каньє Уест, Ештон Катчер, Вірджил Абло.

Українських слухачів в Clubhouse поки не так багато – близько 50000, але експерти зазначають, що ця цифра ні про що не говорить, тому що росте з кожним днем. На сьогоднішній день найпопулярнішою українською “кімнатою” є Ukrainian House, де організатори щовечора запускають The Ukrainian Show. Його спікерами вже були такі лідери думок, як Святослав Вакарчук, Олексій Гончарук, Кіра Рудик, Максим Нефьодов, Мустафа Найєм та інші.

Приватність 

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму 8

Ще один важливий момент в Clubhouse – це те, що всі аудіозаписи ведуться тут і зараз. Вони не записуються і не зберігаються. Тому якщо ви захочете переслухати якусь дискусію – такої можливості немає. І поки додаток позиціонує себе як повністю безпечний та приватний, багато хто критикує дану функцію як зручний сервіс для зловмисників, де не потрібно замітати сліди. Проте автори соцмережі кажуть, що при реєстрації все ж є пункт, який дає дозвіл збирати деяку інформацію про користувача та записувати його розмови, а у разі необхідності – передавати їх у відповідні органи. 

Перші скарги

За місяць Clubhouse-буму найактивніші користувачі додатку відмітили перші його мінуси. Багато користувачів скаржаться, що втомилися від соцмережі – вона вимагає постійної уваги, забирає багато ресурсів через необхідність концентруватися, збиває режим і просто відволікає від роботи. Особливо важко формат дається “візуалам” – тим, хто не звик до сприйняття інформації без супроводження візуального ряду. 

Прогнози

Бувай Instagram, привіт Clubhouse: все, що вам потрібно знати про соцмережу, яка всіх звела з розуму 9

Що ж, експерти поки що не беруться давати прогнози конкретно щодо Clubhouse. Але кажуть, що загалом аудіосервіси мають велике майбутнє, функціонуючи як майданчики для спілкування, так і сервіси для продажу. Чому? Вони виділяють кілька причин: 

  • Люди сидять вдома через карантин і не можуть зустрітися “в реальному часі”.
  • Людям перестало вистачати текстового спілкування. 
  • Люди втомилися від великої кількості відеодзвінків і відеоконференцій.

В будь-якому випадку, за новою мережею як феноменом, цікаво спостерігати. А ви вже отримали свій інвайт?

Читай нас в Google News
Підписатися
23-59